Dažniausiai Užduodami Klausimai

Išorinė reklama – reklama, kurios įvairios specialios (stendai, skydai, stulpai, vitrinos ir pan.) ir pritaikytos (pastatų sienos, langai, durys, stogai, laikinieji statiniai, transporto priemonės, oro balionai ir pan.) pateikimo priemonės yra ne patalpose.

Leidimas įrengti išorinę reklamą (toliau – leidimas) – suteikia teisę leidimo turėtojui leidimo galiojimo laikotarpiu leidime nurodytoje (-ose) vietoje (-ose) įrengti specialią (-ias) išorinės reklamos pateikimo priemonę (-es) ir ant jos (-jų) skleisti reklamą arba skleisti reklamą ant pritaikytos (-ų) išorinės reklamos pateikimo priemonės (-ių). Leidimas išduodamas per Licencijų informacinę sistemą. Už leidimo išdavimą Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka imama vietinė rinkliava.

Leidimai įrengti išorinę reklamą ant Savivaldybei nuosavybės teise priklausančių ar valdytojo teise valdomų objektų arba valstybinėje žemėje, kurioje nesuformuoti žemės sklypai, pritarus Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos teritoriniam skyriui (toliau – Savivaldybės objektas), išduodami 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ir 10 metų laikotarpiui, išskyrus trumpalaikę išorinę reklamą ant trumpalaikio (iki 1 mėnesio) reklaminio įrenginio. Leidimai įrengti trumpalaikę išorinę reklamą ant trumpalaikio (iki 1 mėnesio) reklaminio įrenginio išduodami pageidaujamam išorinės reklamos skleidimo laikotarpiui (skaičiuojama kalendorinėmis dienomis), kuris negali būti ilgesnis kaip 1 mėnuo. Išorinei reklamai įrengti ne ant Savivaldybės objekto leidimas išduodamas pageidaujamam išorinės reklamos skleidimo laikotarpiui (skaičiuojama kalendorinėmis dienomis), kuris negali būti ilgesnis kaip 10 metų. Kai rinkliavos dydis už leidimo išdavimą nustatomas organizuojant viešąjį konkursą, konkurso laimėtojui leidimas išduodamas 5 metų laikotarpiui su galimybe gauti naują leidimą dar 5 metų laikotarpiui, bet ne daugiau kaip 10 metų

Už leidimo išdavimą reikia mokėti vietinę rinkliavą. Nustatyti vietinės rinkliavos dydžiai:
1. įrengti ant Kauno miesto savivaldybei nuosavybės teise priklausančių ar valdytojo teise valdomų objektų arba valstybinėje žemėje, kurioje nesuformuoti žemės sklypai, pritarus Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos teritoriniam skyriui (toliau – Savivaldybės objektai) šiuos reklaminius įrenginius:
1.1. iškabas – 100 eurų metams už 1 kv. m reklamos ploto;
1.2. nuorodas:
1.2.1. reprezentacinėje zonoje – 116 eurų metams už 1 kv. m reklamos ploto;
1.2.2. kitose vietose – 60 eurų metams už 1 kv. m reklamos ploto;
1.3. kitus reklaminius įrenginius – didžiausia viešajame konkurse pasiūlyta suma metams;
1.4. trumpalaikę išorinę reklamą ant trumpalaikio (iki 1 mėnesio) reklaminio įrenginio – 1 euras 1 dienai už 1 kv. m reklamos ploto;

2. įrengti ne ant Savivaldybės objektų šiuos reklaminius įrenginius:
2.1. komercinės reklamos įrenginius:
2.1.1. reprezentacinėje zonoje – 116 eurų metams už 1 kv. m reklamos ploto;
2.1.2. kitose vietose – 30 eurų metams už 1 kv. m reklamos ploto;
2.2. kitus reklaminius įrenginius – 10 eurų metams už 1 kv. m reklamos ploto.
Vietinė rinkliava, išskyrus vietinę rinkliavą, kurios dydis nustatomas pagal Konkurso rezultatus, apskaičiuojama pagal formulę:
R = P ´ D ´ K ´ L, kur:
R – apskaičiuota rinkliava (eurais);
P – reklamos plotas (kvadratiniais metrais);
D – vietinės rinkliavos už 1 kv. m reklamos ploto dydis (eurais);
K – koeficientas;
L – leidimo galiojimo terminas.

Vietinei rinkliavai apskaičiuoti pagal reklamos pobūdį nustatomi šie koeficientai:
1. plokštuminė vieno vaizdo reklama – 1;
2. kintamojo vaizdo reklama (mechaninė ar elektroninė specialiai įrengtuose ekranuose) – 1,5.

Apskaičiuota vietinė rinkliava yra apvalinama ir mokama eurais be centų, kai apskaičiuotos vietinės rinkliavos dydis yra lygus arba didesnis kaip 10 eurų. Kai apskaičiuotos vietinės rinkliavos dydis yra ne didesnis kaip 10 eurų, vietinė rinkliava mokama eurais su centais vieno skaitmens po kablelio tikslumu.

Informacija apie reikalingą sumokėti vietinę rinkliavą (jeigu yra pritarimas išorinės reklamos įrengimo projektui) bus pateikta Jūsų paraiškoje nurodytu elektroniniu paštu per 5 darbo dienas.

Iškaba – ant ar prie reklamos davėjo buveinės pastato arba reklamos davėjo prekybos ar paslaugų teikimo vietoje ar prie jos įrengiama speciali išorinės reklamos pateikimo priemonė, ant kurios ar kurioje pateikiama informacija: reklamos davėjo pavadinimas ir (arba) reklamos davėjo prekybos ar paslaugų teikimo vietos pavadinimas (parduotuvė, viešbutis, kirpykla ir kt.), ir (arba) parduodamų prekių ar teikiamų paslaugų pavadinimas (avalynė, automobilių remontas ir kt.). Iškaba taip pat laikoma tokios informacijos pateikimo vieta ant reklamos davėjo buveinės arba prekybos ar paslaugų teikimo vietos pastato sienos, langų ar durų. Be nurodytos informacijos, iškaboje gali būti pateikiami prekių ženklas, logotipas, emblema, darbo laikas, reklamos davėjo vardas, pavardė. Iškaboje gali būti nurodoma kita informacija, jei teisės aktai įpareigoja skelbti šią informaciją iškaboje.

Nuoroda – speciali reklamos pateikimo priemonė, kurioje nurodomas registruotas reklamos davėjo pavadinimas (vardas, pavardė) ir (ar) pagrindinė veikla, ir (ar) adresas, ir (ar) kelio kryptis ir kurios įrengimo vieta turi tiesioginį ryšį su reklamos davėjo veiklos vieta. Nuoroda gali būti įrengiama tik prie įvažos į teritoriją, kurioje įsikūrę reklamos davėjai, ir tik pagal patvirtintą tipinį nuorodos projektą – tai yra šviesiai pilkos spalvos (RAL 9006) kelių plokštumų įrenginys, kuris turi vieną plačią atramą, arba vienos plokštumos ir spalvos pilonas. Plokštumos spalva turi būti tokia pati kaip ir viso įrenginio – nepriklausomai nuo reklamuojamo objekto firminių spalvų. Teksto išdėstymas visose plokštumose turi būti vienodas. Nuoroda įrengiama tik pagal kompleksinį projektą.

Trumpalaikė išorinė reklama – išorinė reklama, kurios skleidimo trukmė yra ne daugiau kaip vienas mėnuo.

1. dokumentus, patvirtinančius žemės, statinių, įrenginių ar kitų objektų, ant kurių įrengiama išorinė reklama, nuosavybės teise ar kitais teisėtais pagrindais valdančio asmens (toliau – savininkas) sutikimą, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas pats yra šių objektų savininkas; Reklamos įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 4 punkte nurodytus dokumentus, kai išorinė reklama įrengiama ant bendrojo naudojimo objektų; dokumentus, patvirtinančius tiesioginį ryšį tarp reklamos davėjo veiklos vietos ir nuorodos įrengimo vietos (kai rengiamas nuorodos projektas);
2. išorinės reklamos įrengimo projektą (PROJEKTO PAVYZDYS);
3. stulpų, lynų ar kitokių konstrukcijų, esančių virš gatvių eksploatuojančių subjektų raštišką sutikimą, jei išorinę reklamą numatoma įrengti ant šių objektų;
4. Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos Kauno teritorinio padalinio raštišką suderinimą, jei išorinę reklamą numatoma įrengti kultūros paveldo objektuose, jų teritorijose bei apsaugos zonose;
5. Savivaldybės administracijos Aplinkos apsaugos skyriaus kraštovaizdžio specialisto raštišką suderinimą, jei išorinę reklamą numatoma įrengti žaliojoje juostoje, esančioje tarp šaligatvio ir važiuojamosios dalies, centrinėje skiriamojoje žaliojoje juostoje (t. y. žaliojoje juostoje, esančioje tarp skirtingų judėjimo krypčių važiuojamųjų dalių) ir sankryžų žaliosiose salose, žieduose;
6. saugomų teritorijų direkcijos arba regiono aplinkos apsaugos departamento, kai saugomoje teritorijoje nėra įsteigtos saugomų teritorijų direkcijos, raštišką suderinimą, jei išorinę reklamą numatoma įrengti saugomose teritorijose.

Nuosavybės dokumentų pateikti nereikia.

Kai išorinė reklama yra įrengiama ant gyvenamosios paskirties pastato, būtina pateikti patalpų savininkų sąrašą (išduoda Registrų centras) ir jų daugumo (50 proc. + 1 ) sutikimus. Patalpų savininkų sąrašo pateikti nereikia, jei sutikimus pateikia pastatą administruojanti bendrovė arba pasirašo įsteigtos bendrijos pirmininkas. Jei pastato paskirtis negyvenamoji, reikalingas visų pastato savininkų sąrašas ir visų savininkų (100 proc.) sutikimai.

Objekto, ant kurio įrengta reklama, esamos padėties spalvotą nuotrauką, perkeltą ant A4 formato popieriaus lapo (po nuotrauka turi būti parašytas leidimo turėtojas, išorinės reklamos adresas ir palikta vieta spaudui).

Leidimas įrengti išorinę reklamą išduodamas per 20 d.d. nuo visų dokumentų ir informacijos pateikimo dienos

– dėl išorinės reklamos projektų derinimo – (8 37) 42 43 92;
– dėl atitikimo lietuvių kalbos normoms – (8 37) 20 79 85;
– vietinės rinkliavos klausimais, dėl leidimų išdavimo - (8 37) 42 56 57.